Merk- en groeistrategie

Advies nodig op een business- of merk vraagstuk? Ik ontwikkel met jou een positionering en strategie, die antwoord geeft op mogelijke uitdagingen zoals hieronder: 


Merk:

  • "We zijn bekend, maar minder geliefd."
  • "We weten niet wat onze bestemming is."
  • "Het lukt niet om nieuwe kopers/klanten aan te spreken."
  • "Bij het maken van communicatie kost het veel tijd tot een goede briefing te komen en helder te hebben wat onze boodschap is."
  • "Ik weet niet wie onze doelgroep is."


Business:

  • "Ik wil mijn bedrijf naar het volgende niveau brengen. Ik heb het gevoel dat we niet goed weten hoe dat te doen."
  • "We groeien explosief en hebben veel te weinig tijd om alles te doen wat we willen. We missen focus en prioriteiten."
  • "Er mist een plan en richting. Ik weet niet zo goed waar te beginnen."
  • "De omzet loopt terug en ik weet niet hoe dit te keren."
  • "Onze core stagneert."
  • "Onze innovaties slaan niet aan."

        Merk- en groeistrategie

          Gedurende het programma gaan we kijken naar waar de grootste uitdagingen liggen voor jouw bedrijf of merk. Identificeren wat er speelt op business-, merk- en klant/consument niveau om te kijken waar we kunnen bij sturen. De basis is een goed fundament: een positionering waarin het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf of merk verankerd zit. Vervolgens zullen we een plan ontwikkelingen met initiatieven, die hier invulling aan geeft. Met als gevolg meer resultaat, focus en impact. Geen dikke rapportages aanpak. Een aantal belangrijke keuzes op papier en daarnaast veel ruimte voor ervaren.


          Vanuit de intake gaan we kijken waar de hulpvraag specifiek zit en met die richting - in combinatie met de beschikbare informatie die er wel of niet is - het programma op maat maken passend bij jullie situatie.

          Doorlooptijd programma:

          Afhankelijk van hulpvraag tijdens de intake, de beschikbare informatie en tijd van stakeholders. Er wordt een actieve bijdrage van de business owners gevraagd gedurende het proces. Een gemiddelde indicatie van het hele programma ligt tussen de 8 - 10 weken. Voor meer info neem contact met me op.


          Kosten:

          Op aanvraag afhankelijk van scope.

          Waarom ik?

          • +10 jaar (FMCG) business & branding ervaring bij bedrijven als Coca-Cola, Bavaria en Koninklijke Verkade.
          • Bekend met grote P&L verantwoordelijkheid (onderdeel van MT).
          • Ik ben bekend met:
            • Beursgenoteerd & familiebedrijven
            • Marktleiders & challengers
            • Organisaties waar het financieel voor de wind ging als ook in zwaar weer zaten.
          • Leiding gegeven aan teams als ook verschillende trainingen te hebben gevolgd.
          • Needscope kenner.

          Neem contact met me op voor advies op maat.